Latvieši un viņu mašīnas

10. Februāris, 2007

Trīs iezīmes:

  1. Latvjiā (vai vismaz Rigā) ir daudz vairāk luksusa mašīnas nekā Vācijā. Katru reizi, es brīnītos, kad es steigāju  centrā. Aizpriedums par vāciešus ir, ka mums patīk dižoties ar mūsu mašīnām. Varbūt, tas ir pareizi, bet vispar tam nebūtu jēgas, tāpēc ka vāciešiem tiešam nav tik labu mašīnu.
  2. Otrpus, visas mašīnas ir tik netīras … vāciešiem vismaz rūp viņu mašīnas.
  3. Latvieti brauc traki!! Vienkārši pašnāvniecisks (feins vārds) … pirmā nedēļa Latvijā, mēs ar ģimeni braucām uz laukiem … es domāju, ka es miršu, vispirms kad mans viestēvs priekšā aiztīk…
    Un vispar pienākums piesprādzēties ir viesiem pīlnigi vienalga. Ja es būšu atpakaļ, es neteikšu, ka es nodzīvoju Latvijā, es teikšu, ka es pārdzīvoju Latviju. :-)

12 Responses to “Latvieši un viņu mašīnas”

  1. martins Says:

    Ui, tas tiešām ir taisnība. Nav mums tā kultūra tik augsta. :(
    Bet nu gan jau ar laiku, pirms pāris gadiem vispār bija šausmas. Pašlaik jau lēnām uzlabojas tā situācija.
    Pats gan kādu laiku neesmu bijis situācijā, ka kāds nesprādzējas, bet nu tas kā kurā vietā/kompānijā.

    PS: Tava latviešu valoda ir pamatīgi uzlabojusies. :)

  2. Jona Says:

    Nuja, bet es pierodu, kā Latvieši brauc … tagad es varu būt arī mierīgs vistrakākā braukšanā ;-)

  3. 0nkulis Says:

    tev taisnība, cik esmu bijis ārzemēs viņiem nav tik glaunas mašīnas tādā skaitā, bet arī berlīnē autobusu šoferi brauc traki!

  4. Mfz Says:

    Neesmu bijis Berlīnē, bet Latvijā autobušu šoferi arī nav pastārīši :D tāpēc izvēlos labāk braukt ar tramvaju vai vilcienu, ja ir tāda iespēja.

  5. Jona Says:

    Esmu bijis Berlīnē, bet nesmu braucis ar autobusu un tāpec es nezinu ;-) Bet satiksme laikam jau trakāka tur.

  6. mcenroy Says:

    bet mūsu korķi ir nieks, salīdzinājumā ar Vācijas korķiem – ir vairākkārt gadījies sēdēt kādas trīs-četras stundas uz autobāņa sastrēgumā…

  7. Jona Says:

    Korķis? vai korķim ir divas nozīmības? Ja nē, tad es pilnīgi nesaprotu ;-) ja jā, tad es nezinu otru. šampanieša korķis????

  8. 0nkulis Says:

    korķis ir sastrēgums = traffic jam :)
    tā ir korķa otra nozīme :)
    nezināji ? :)

  9. Jona Says:

    Jā :D Es pārdomāju pēc mana komentāra un arī domāju, ka tam jānozīmē sastrēgums ;-)

  10. Qued Says:

    Ja atgriezīšos, es neteikšu, ka dzīvoju Latvijā, es teikšu, ka izdzīvoju Latvijā.

    Ja saka “nodzīvoju”, tad to parasti lieto kopā ar laika periodu, teiksim, “es nodzīvoju Latvijā 3 gadus”. “Pārdzīvoju”, savukārt, parasti lieto pavisam citā nozīmē, tas vairāk nozīmē – just līdzi, emocionāli ciest :) Dažreiz saka “pārdzīvoju”, lai teiktu, ka nodzīvoji ilgāk par kaut ko citu. Piemēram, “draugiem.lv” pārdzīvoja citus līdzīgus projektus.
    Tev varētu palīdzēt šī lapa:
    http://www.ailab.lv/Vardnica/

    Un ir taisnība, ka braukšanas kultūra Latvijā pamazām uzlabojas. Nu jau vairāk cilvēku piesprādzējas (daudzi gan uzskata, ka aizmugurē nav jāpiesprādzējas), piesprādzē bērnus… kādreiz cilvēki smējās par tiem, kas teica, ka jāpiesprādzējas, un uzreiz piesauca gadījumus, kad “paziņa izdzīvoja, jo nebija piesprādzējies”. Tas jau nekas, ka tāds gadījums ir 1 no 1000.

  11. msmarii Says:

    Man liekas diezgan bezcerīgi turēt mašīnu tīru. Vienā pilsētas malā nomazgā, kamēr tiec cauri pilsētai, tā atkal ir netīra. It īpaši laikā no rudens līdz pavasarim.
    Starp citu “otrpus” ir tāds kā saīsinājums no “otrā pusē”, bet tevis rakstītajā 2. punktā būtu jāraksta “otrkārt” :)

  12. ef Says:

    Esmu bijis Vācijā, un esmu redzējis mašīnu tīrību tur. Atšķirība ir tur, ka pie mums ļoti ziemas/rudens periodos izmanto sāli un smiltis, līdz ar to slapja laika periodā mašīnu turēt tīru nav iespējams. Brauktuves ir nepārtraukti mitras.

    Vēl kāds piemērs – nomazgāju mašīnu, aizbraucu līdz mājām Rīgas centrā, atstāju mašīnu pāris dienas uz ielas. Pēc tāda laika tā ir netīra ar putekļiem-sāls-smilts sajaukumu. Logiem cauri redzēt nav iespējams.


Komentēt

