prefiksi

14. Janvāris, 2007

Vācu valodā un latviešu valodā prefiksi bieži ir ienādi. Ja es zinu prefisksu, es vieglāk varu darināt jaunus vārdus ar citām jēgām. Es gribu pārtulkot prefiksus no latvīesu valodas vācu valodā,  varbūt kautkas var palidzēt?

  • ap
  • pa
  • sa
  • no
  • iz
  • pie
  • at
  • uz

Un vairāk prefiksi arī būtu labi, man lieka, ka tie nav visi.

6 Responses to “prefiksi”

  1. Papuass Says:

    Šie varētu būt visi latviešu valodas priedēkļi:
    aiz-, ap-, at-, bez-, ie-, iz-, no-, pa-, pār-, pie-, sa-, uz-

  2. sindromz Says:

    “uz sitienu” atcerējos vēl trīs: aiz, pār, ie [apsolos vēl padomāt]

  3. sindromz Says:

    aplauzos – nepamanīju Papuasa komentāru [eh]

  4. Edgars Says:

    pāris labojumi:

    Vācu un latviešu valodā priedēkļi bieži ir vienādi. Ja es zinu priedēkli, es vieglāk varu darināt jaunus vārdus ar citām jēgām. Es gribu pārtulkot priedēkļu no latviešu valodas vācu valodā, varbūt kaut kas (bet par cilvēkiem labāk būtu lietot vārdu “kāds”) var palidzēt?

    Un vēl vairāk priedēkļu arī būtu labi, man liekas, ka tie nav visi.

    /Priedēkļus diemžēl nevar pārtulkot. Var tikai izskaidrot to nozīmi un kā tie izmaina pamatvārdu. Piemēram, priedēklis “pār-” vācu valodā var parādīties kā “ver-“, “über-“, “unter-” un “um-“. Daži piemēri – 1. pār-stāvēt – ver-treten; 2. pār-steigt – über-raschen; 3. pār-traukt – unter-brechen; 4. pār-vākties – um-ziehen…

  5. Jona Says:

    Jā, es arī zinu, ka tas nestrādā vienmēr prēcize, tomēr man liekas, ka ta ir palīdze, ja es zinu apmeram kā tas varētu būt.

    Es arī mācījos franču valodu, un tas arī nebija viens uz viens, bet jau palidzēja. ;-)

  6. santa Says:

    Kāds ir priedēklis, kas norāda, ka ir pārsniegta norma?


Komentēt

